stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

BESLUTSÅNGEST

Publicerad 2010-04-22 02:55:37 i Allmänt,

Em behöver vägledning.
Såhär är fallet.
'
Supervisor 1 i Au (royal childrens hospital) har efter några långa veckor erbjudit mig att göra ett litteratur arbete om hur amning påverkar fetma senare i livet för barn. Uteslutet direkt. Inte gör jag en utbildning i 4 år för att sedan avsluta med att göra en lit rev. Nej, nån måtta får det va!
'
Supervisor 2 i Au vill hemskt gärna ha mig på sitt lab där jag kommer (fömodligen) mata möss med alkohol under ett tidigt stadie i graviditeten och se hur det påverkar fostret/barnet senare i livet. Detta är forskning som aldrig tidigare utförts och det är ett rikt projekt med en helt underbar supervisor. Hon håller just nu på att hjälpa mig med visum frågan.
'
Supervisor 1 i Sverige har erbjudit mig ett projekt om ätbeteende på mandometer på karolinska institutet som jag tror är mkt intressant.
'
Det är dags att fatta ett beslut. Jag tänker så här. Åker jag hem till Svea och gör det där är chansen stor att man jobbar kvar på företaget (om man får) och sedan stannar där. Fastnar. 
Gör jag det här så är chansen stor att jag får mitt namn på en vetenskaplig artikel (eftersom att det är denna supervisorns stora mål) plus att jag kommer ha mer frihet efter ejobbet. Planen i så fall är att åka hem till Svea och redovisa och sedan försöka ta mig till Afrika och jobba med u-landsnutrition (eftersom det är min stora dröm).
'
Det känns som att jag bestämt mig ganska väl redan. Men det är alltid bra att få lite åsikter från andra. Så ös på med kommentarer!

Kommentarer

Postat av: Mqe

Publicerad 2010-04-22 06:55:02

Ja du Emme, nog låter alternativ 2 mycket bra, men mata med alkohol, stackars råttor.

Postat av: malin

Publicerad 2010-04-22 16:32:13

Jag tycker att du ska stanna i australien när du trivs så bra=) I sverige kommer du hamna förr eller senare ändå! Låter hemskt med de stackars mössen dock, men man får väl tänka som så att om inte du tar jobbet får någon annan det, så mössen kommer inte undan i vilket fall...!

Postat av: pege

Publicerad 2010-04-22 18:46:58

Du skulle väl ledas ihjäl i svea även om det inte är nåt fel i sig att fastna i tryggheten. Men det ligger väl inte för dig kan jag tro.

Postat av: fir

Publicerad 2010-04-22 19:14:26

"råttbartender" en ganska unik titel att sätta på visitkortet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela