stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SPIDER!!

Publicerad 2010-04-03 15:49:41 i Allmänt,

Första gången Em är ensam hemma med två housemates på camping i outbacken, en på stranden, en på jobbet och en spårlöst försvunnen. Vad händer?
En stor Huntsman spindel kryper/hoppar/flyger över mitt golv. Em skriker i panik men inser att ingen kommer att komma. Grannhuset är åxå tomt eftersom att alla är på festival I Byron Bay.
'
Nää. Den här spindelfrågan fick jag lösa på egen hand. Satt vaktandes på golvet i 10 min tills dess att den vågade sig ut från under min säng. Skriker i panik igen, hoppar upp i sängen med en gympadoja i handen. (Hade antagligen gjort en ganska bra film). Anyway. Spindlens hoppande rörelser avstannar och den slår sig ner på golvet framför mig. Med stadig hand (skakig som 17) kastar Em gympadojan på spindlen som förmodligen i den stund ångrade att den lagt beslag på mitt rum.
'
Nu tycker ni säkert att jag var dum som dödade den och inte släppte ut den. Men ärligt talat, jag känner mig ganska stolt som lyckades handskas med denna läskiga varelse sådär på egen hand.
'
Befarade att jag skulle behöva sova på soffan av rädsla att spindlen skulle krypa upp i min säng. Men nu kan jag alltså sova gott. Phuuu!

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2010-04-03 19:08:57

Shiiit vad stor den ser ut! Jättebra jobbat emelie, du kan vekligen hantera krissituationer=) Låter som att allt är underbart! Jag har följt din blogg ett bra tag men aldrig tagit mig i kragen och kommenterat, men nu vet du iaf that im here watching you=) Pusshej

Postat av: fir

Publicerad 2010-04-03 22:42:31

Bra gjort Emeli! Hoppas att spindeluslingen inte hade familj eller kompisar.

Postat av: Sis

Publicerad 2010-04-04 02:38:03

Tänk om den har barn under din säng, Då har du inte bara mördat mamman utan riskerar även en invasion av upprörda spindelbarn (tror de är ganska många...) ;-)

Postat av: Pege

Publicerad 2010-04-04 14:31:16

Var s p i n d l e n en gtiftigare sort?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela