stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

=(, =)

Publicerad 2010-08-26 10:45:51 i Allmänt,

Ær kvarpå øn. Tycker mer och mer om den efter att ha træffat några singlar som intesitter ihop med pojk/flickvæn och har spenderat två underbara kvællar med trevligt sællskap, monkey juice, solnedgång, fullmåne och live musik på stranen. Har æven vart på en snorkeltur och såg vattenskøldpaddor och sting rays (inga hajar dock). Idag har det vart fruktansvært varmt. Man bør ligga i skuggan eller de kristallklara vattnet. Det ær ø tid. Inte mycket att gøra med vældigt relaxed. Delar rum med en aussie guy och en frenchie som inte kan engelska. Træffade fyraa engelskæn som læmnade øn idag och två tyskar som jag tænkte ta sællskap med till kuala tenguranu (something) i morgon. ' Dåliga nyheter: 1)Em har snubblar i en grop och fallit på en sten och skrapat upp hela benet rfån stortån till knæt. 2) Em har blivit bestulen på 300RM =(((((((((((( (vet inte hur mkkt et ær i svenska kronor men nånstans runt 800 tror jag) precis vad jag som student och backpacker på forced holiday med dubbla visum ansøkningar har råd med. Tack før det Malaysia! 3) Kan inte logga in på hotmail så jag vet inte om min visum cancellation har gått igenom eller ej, men førmodligen inte Goda nyheter: 1) Jag gillar øn. 2) har simmat med vattenskøldpaddor 3) I morgon kan jag ansøka om mitt visum! 4) Receptionisten på mitt guesthouse ær en lady-boy, vilket ær ganska roande! Nu ska jag ta en nap innan vi ska vandra øver till sunset beach och tita på.....gissa vaddå!?!?

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2010-08-26 13:15:09

En grundkurs på norskt tangentbord?!

Postat av: Kusin Micke

Publicerad 2010-08-26 14:30:07

Hey!

Jag har för mej att det var där som Eva och jag gav oss i väg till nåt som hette Monkey Beach, en djungelvandring på 2-3 timmar genom taggiga snår och med varaner som enda sällskap. Väl där så mötte jag en haj när jag låg och snorklade...men det kan ha varit på Tioman Island också.

Hur som helst kan jag även rekommendera Cameron Highlands med sina te-odlingar. Ganska olikt resten av landet, och väldigt vackert. /M

Postat av: Sis

Publicerad 2010-08-26 20:39:23

Jag rekommenderar varanerna! Det är riktigt coola djur!

Postat av: Micke

Publicerad 2010-08-26 22:25:36

Ursäkta, jag har kollat, och det var på Tioman. Hoppas du inte irrar omkring i djungeln nu och letar efter Monkey Beach....

/M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela