stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SPLENDOUR IN THE GRASS 2010

Publicerad 2010-08-02 11:12:29 i Allmänt,

Splendour in the grass! What a 'splendid' weekend!
Lämnade Brisbane klockan 8.30 sharp med Igor, Marco och Robin för att möta upp resten av gänget som åkte redan onsdag morgon till Woodford. Väderleksrapporten  sa som ni minns regn hela helgen. Men vi hade sol sol sol! Även om hela onsdagen tydligen regnade bort och vi anlände i lera på krokiga skogsvägar. Lite bilar i diken, lite lossnade husvagnar som kraschat in i andra bilar möttes vi av. Men åxå, vi möttes av en campingplats som hade utsikt över hela festivalen, på toppen av en kulle! Lovely!
Igor (Brazil) och Robin (France) donar med tält och sovsäckar.
Den här husvagnen lossnade från sin bils ägare och krashade rakt in i denna bil (som lyckligtvis stod i vägen för ett litet tvåmannatält med sovande människor i) på torsdagsmorgonen innan vi kom.
Sedan var det dags att jobba/volontära lite i en liten convinient store precis utanför festivalens huvudingång. 6 extremt busy hours i dagarna fyra. Men vad gör man inte för gratis inträde och camping till en festival man aldrig annars hade haft råd med? PLUS, bossen var helt fantastisk. Gav oss matkuponger varje dag så vi kunde köpa lunch och middag inne på festivalen. Inte ett öre spenderade jag på denna festival! Dock tjänade jag 200 dollar eftersom att två av mina grannar var för trötta för att jobba två av dagarna (och de tillhörde de lyckliga 4 som fick lön medan de flesta av oss volontärade). Inte helt tokig deal för nu har jag råd att ansöka om mitt visum (igen) wohoo!
Resten av tiden. Då vi inte jobbade spenderade vi med att sova i kapp, vada i lera och vandra runt på festivalen. Och såklart. Lyssna på massor av underbar musik! Woodford är ett helt underbart ställe att ha festivaler på. Den här lilla båten som låg på en sjö var en av dj-scenerna, omringad av såpbubblor=)
Fullmåne över woodford (dålig kamera, I'm sorry, men ville inte ta med min ögonsten Nikon)
Provade roliga hattar gjorde vi åxå. Sophia (Au), Monnie (Kenya) och moi
En av de mindre, men enligt mig mysigaste scenerna, tempel scenen.
På väg ner till huvudscenen hade träden ansikten. Kanske bland det coolaste jag har sett (tyvärr gör det sig inte på bild).
De första tre kvällana av bra musik bjöd på Florens and the Machine, Angus and Julia Stones, Tijuana Cartel, The Temper Trap, Ben Harper och Scissor Sisters, wolfmother and the strokes.
Tre kvällar av fest och glädje
Tre inte fullt så roliga morgnar. Upp klockan 6 för att jobba. Nathan (min au granne) skulle lätt kunna misstas för en uteliggare denna tidiga söndagsmorgon.
Finn ett fel
Söndag natt. HIGHLIGHT då mitt absoluta för tillfället favoritband står på scen. MUMFORD AND SONS, I LOVE YOU!
OCH, jag har aldrig vart med om en större publik någonsin och en mysigare scen. Omgiven av träd och natur. HELT UNDERBART!
'
Så: Vad tyckte vi om:
  • Att Em är 200 dollar rikare och kan ansöka om sitt visum så hon kan stanna längre i paradiset!
  • Att allt var gratis!
  • The vegetarian feast (middag)
  • The temper Trap
  • Florence and the Machine
  • The Strokes
  • MUMFORD AND SONS
  • Stämningen
  • Vår chef cockie
  • Lördag morgon klockan 6 då jag var vaken först av alla. Satt i Sophias bil för att kladda på lite mascara och en liten wallabee (mini känguru) kommer fram och sniffar på vårat tält, 3meter från mig! Först: chockad. Sen: Förbannad över att jag hade kameran i tältet. Efter det: Upptäcker att wallabeen har en BÄBIS i sin magficka. Och då: Stunned. Så OTROLIGT vackert och ett ögonblick jag aldrig kommer glömma
Och vad tyckte vi inte om:
  • Att jag blev sjuk på lördagen
  • Att fötterna värker efter 14 timmars springande i gummistövlar
  • Att någon krossade Igor's bilruta
Men hey, det är väl ganske givet att fördelarna överväger nackdelarna i detta fallet =)

Kommentarer

Postat av: pege

Publicerad 2010-08-02 20:05:19

Fattar inte att du orkar, men ...ja,ja dagens ungdom se..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela