stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

THE TIME HAS COME

Publicerad 2010-08-22 13:06:34 i Allmänt,

Sista helgen i Australien för stunden. Om exakt 11 timmar går flyget till Kuala Lumpur och Malaysia. Såhär kommer min första dag se ut:
  • stiga upp 4.00
  • bila till goald coast airport 4.30
  • flyg avgår 8.40
  • framme (malaysiaisk tid) 15.20
  • vänta 5 timmar på en buss
  • åka buss 8h till kuala besut
  • vänta 5 timmar på en båt
  • åka båt en timma till perhentian island
Ser INTE fram emot resan men när jag väl är där så. Då blir det bra!
'
Hade beach volley boll tournament med BV klubb igår. Solsken och glädje hela dagen. Även om mitt lag inte lykades vinna en ända match haha. Men vad gör det när man är en social player?=)
Warming up.
Volleyboll turneringen som slutade i en drinktävling. Australien vs States vs everybody else. Alla vann. Helt underbart. Festen kunde därmed fortsätta långt in på natten.
Jg posar i hatten tillhörande det land jag älskar!

Turneringen som övergick i drinking games övergick så småning om till en fest som var så dålig att jag och tre av mina housemates ställde oss på bordet och föreslog att vi flyttade hela festen till vårat hus. Vilket alla var med på! =) Och sen var festen mkt bättre!
'
Nu. denna sena söndagskväll har jag haft en maybe-going-away-farewell-BBQ med mina underbara vänner! (Herregud när det blir dags att säga hejdå på riktigt, kommer gråta en vecka minst!) Den här gången sa vi bara see ya soon. För jag KOMMER ju komma tillbaka! Men jag behöver allas fingrar och tår korsade.
'
Hejdå för den här gången Australia. I shall see you in two weeks!
<3

Kommentarer

Postat av: Pege

Publicerad 2010-08-22 16:28:46

Lycka till på resan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela