stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

VIETNAM

Publicerad 2010-08-29 17:54:57 i Allmänt,

Har nu anlänt till Ho Chi Mihn city efter att ha lyckats möta upp med Karsten i Chinatown i KL och efter en plågsam landning. Min trumhinna är inte glad på mig efter alla dessa resor kan jag lova!
Hur som helst. Hörseln kom till baka såsmåningom och nu har vi tagit in på ett relativt lyxigt hotel i HCMC (ca 10AUD per natt) där både aircond, vatten och toa fungerar. Folket här är mycket vänligare! Men att korsa en gata är direkt självmordsförsök varje gång. Hundratals scotrar ska fram på samma gång. Man får bara blunda och gå. Och hoppas på det bästa!
Hittills har vi åda överlevt af. Ätit dimsims och bokat lite utflykter. Eller. Ganska många utflykter faktiskt.
I morgon åker vi till Mekong Delta ich dagen efter till krigstunnlarna. Efter det tar vi en nattbuss (igen) något norrut och vaknar upp på en vacker strand. Stannar där en natt och tar nattbussen tillbaka till flygplatsen. Allt detta för under 60AUD! JAG ÄLSKAR VIETNAM!
'
HCMC är en jättemysig stad! Här hade jag gärna stannat längre. Men jag antar att jag får åka tillbaka helt enkelt=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela