stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

FRASER ISLAND

Publicerad 2010-12-04 07:11:22 i Allmänt,

Sorry for lack of communication. Har en ganska hektisk och rent av fruktansvärd tid just nu. Man tycker ju att det borde finnas en gräns för hur mycket man kan gråta när man säger hejdå till vännerna, men icke. Soph kom in i mitt rum för några dagar sedan då jag packade ner mitt rum och börjar gråta vid bara åsynen av det. Och tjej som man är så börjar man ju såklart sympati gråta så det slutar med att ingen packning blir gjord och att vi båda står och gråter tillsammans i mitt stökiga rum. Överdrivet sentimental för tillfället...
Senaste dagarna har vart mkt hejdå etc. Förra helgen åkte jag, Soph, Karsten, Mo och Cheryl till Fraser Island. HELT OTROLIGT som förra gången och FANTASTISKT GLAD att jag fick uppleva Fraser äventyret igen, eftersom Fraser är ett av mina favoritställen i Australien.
'
Tog av natten mellan fredag och lördag för att....fånga (???) (catch) den tidigaste färjan 07.00. 
Mo (Iran) och Karsten (Germany) packar bilen full...
Tidig morgon på Fraser och en söt liten Dingo tassar runt på stranden...
Lake Wabby
Lake Wabbys gröna vatten
Stranden från the Pinacles

Indian Heads Lookout
Champange pools
Lagar middag på stranden första kvällen
Tidig morgon
En sjö FULL av sköldpaddor, så himla söta=) Ems lycka gjord
Bilden som Karsten ska sälja sin 4WD med
THIS IS LIFE
Japp, vi gillar att hoppa!
Lake Birrabin, min favorit lake <3
'
Och mitt sista äventyr i Australien är över *storgråter förtvivlat*
'
Hem sent måndag kväll efter att Karsten gråtandes tvingades köra sin 4WD genom saltvatten då inland road var avstängd och "the tide" hög. 
'
Onsdag kväll: Med Kris till stranden. Två dagar av avkoppling och sol. nskemål nummer ett av Em. Sova på stranden under stjärnorna en sista natt. DONE.
'
Fredag kväll: Vänner och jobb över från 5pm till sent på natten för ett glas vin och hejdåkramar. Detta är bland det värsta jag vart med om. Vissa personer är som syskon och man vet att det kommer dröja evigheter innan man träffar dem igen. Om man träffar dem igen....*gråter igen*
'
Nu. Lördag em. Efter att ha vart på West end market med Ross och sagt hejdå till han *gråter igen*. Packar väskor. Städar. Fixar. Gråter. BLÄ!
'
JAG VILL BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN.
*snyft*

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2010-12-04 08:43:26

Och då har du ingen aning om hur många tårar som redan har fällts och kommer att fällas när du sätter din fot på svensk mark igen. En ny ocean är i födelse.

Postat av: Pege

Publicerad 2010-12-04 10:59:24

Ja, sånt e riktigt sorgligt.Annat kan man just inte säga.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela