stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SINGAPORE

Publicerad 2010-12-07 10:06:12 i Allmänt,

Landat.
Med minst sagt blandade känslor. Ska bli kul att komma hem och träffa vänner och familj med jag trror aldrig jag gråtit så mkt i hela mitt liv. Första flygresan till Darwin gick bra. Trots att Jetstar inte direkt är generösa med space. Skulle gissa att det är som att flyga Ryan air i 8 timmar. Thunderstorm i Darwin ledde till lite förseningar. Men så småningom var det dags att kliva ombord. Hade behövt enorma solglaögon för att gömma tårarna när planet lämnade Australiensisk mark. Fast det hade jag ju inte. Inte ens ett par små eftersom mina sista par av glasses blev sönderstampade under Cricketen.
Hur som helst. En konstant skrikande unge gjorde raden framför mig sällskap. Under   f y r a   t i m m a r.....Inte gråt, utan hjärtskärrande skrik. VARFÖR är det alltid en skrikande uge på varendaste plan?
'
Arrived Singapore. 22.00. Khew och hand flickvän Gayle mottog mig med en lapp med mitt namn på. Haha. Gör ju att man känner sig lite viktig. Bodde med Khew under första tiden i studentkorridoren i Stockholm då han var utbytesstudent i Sverige. Så har inte träffat han på fyra år. Sjukt kul att prata lite gamla minnen och hans flickvän är såå söt =)
'
Idag har de båda jobbat och jag begav mig in till stan för sightsing med en spansk kille från hostelet som har bott här i tre månader och gladerligen visade mig runt. Ikväll ska jag träffa Nadya (som jag pluggade och reste till withsundays med i australien) och khew och Gayle igen. Först någon timmas sömn...
Såhär såg det ut när Kris torkade mina tårar och tvingade mig att le på ett sista hejdå-foto på BNE flygplats.
Trovärdigt?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-07 20:03:46

söta :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela