stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

TIME TO FACE THE COLD

Publicerad 2010-12-12 05:22:33 i Allmänt,

Tiden är inne.
Tiden jag aldrig trodde skulle komma.
Hade en fantastisk sista dag i Singapore med Nadya och Khew. Mountainbikade runt en ö norr om Singapore. Galet!! Men kul. Får ladda upp bilder i efterhand. Sitter för tillfället i Quatar, Dohad och inväntar sista flyget. Borde gå om 1-2h om jag ställt klockan rätt (kan vara värt att gå och kolla snart). Den här dagen kändes så fruktansvärt avlägsen för 1.5år sedan. Jag minns att jag satt på planet till Australien och funderade över hur det skulle kännas att åka hem. Nu vet jag!
SCARY!
Har en konstig, skrämmande känsla över att ingenting ska ha förändrats. Och funderar på hur det ska bli att möta de "vänner" som inte svarat på ett ända meddelande eller tackat för ett enda vykort utan tigit som muren sedan 14 Juli 2009. Jag antar att jag åtminstonde vet vilka jag kan räkna som mina sanna vänner.
Excited över att träffa de vänner som höll kontakten tillbaka=) och familjen såklart.
Samtidigt är det en stor del av mig som, om jag fick chansen, skulle ta första bästa plan tillbaka till Australien med. Kanske är det såhär det känns att vara schizo??
Huh!
Anyway. Nu ska jag bege mig till någon toa nånstans och byta om, klä på mig alla kläder jag har som kan hålla mig varm i vinterkylan där hemma, för far min har rapporterat sibirisk kyla (BLÄÄÄ). Och sen ska jag hålla tummarna för att jag INTE får mittsäte igen för jag är trött och vill SOVA!
'
Sverige. Vi ses om 9 timmar!

Kommentarer

Postat av: fir

Publicerad 2010-12-13 12:51:53

Välkommen hem Emelie! Hoppas du sovit gott på flyget och är beredd att möta kylan och snön.

/Irma

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-16 20:32:21

Välkommen hit till den snöiga nord. Förstår att du längtat efter tomten.

Postat av: Pege

Publicerad 2010-12-16 20:33:47

Det var ju jag som sa det

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela