stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

BLUE MOUNTAINS

Publicerad 2010-01-21 21:07:18 i Allmänt,

Oj, vad jag ar uppe tidigt med tuppen idag. Kunde inte sova mer da en nagat aldre backpacker (typ 60 ar) ligger och snarkar i sangen bredvid min. Tankte istallet att jag kliver upp och kniper datorn med fri internet innan nagon annan hinner gora det!

Hostelet har ar jattemysigt, vilket ar forvanadsvart da det ar Aussie och standarden pa Aussie hostel brukar vara ganska lag. Igar traffade vi en kille fran Canada och tva fran Irland som bott har (elelr utanfor hostelet i varsitt talt respektive van) i 7 manader (!!!). De kunde stallet utan och innan och tog oss med pa en 7 timmars lang hike i Blue Mountains, bla till the three sisters. Saaaa vackert! Bergen heter blue mountains eftersom att de ligger som en bla skugga over dem.

Idag ska vi ut pa dagshike igen. Borjar fa blasor pa fotterna men man far halla ut. Ar troligtvis sista hiken pa 1.5 vecka nu anda. Idag ska det dock bli varmerekord har (40 grader!!!!). Ganska stor skillnad om man jamfor med temperaturen i NZ. Det gar at mkt vatten och en stor middag pa kvallen.

Nu ska jag grappa at mig en tallrik musli (lyx) fran den fira frukosten!

Kommentarer

Postat av: LINDA

Publicerad 2010-02-04 04:40:05

40 grader, hur overlever du???

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela