stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

MELBOURNE

Publicerad 2010-01-30 01:09:21 i Allmänt,

In Melbourne. Men tiden gar fort. Det ar redan dags for oss att hoppa pa nasta flyg som tar oss till Alice Springs. Vi lamnade Vanessa kvar I sydney hos sina slaktingar. Och nu ar det alltsa bara jag och Teresa kvar. Igar raggade vi upp tre personer, tva tyska tjejer och en engelsk kille som ville hyra en bil med oss och kora great ocean road for att se the 12 apostles. Sa. Det enda problemet var att jag var den enda personen over 21 med korkort. Darmed fick jag aran att kora var lilla 2dorrars bil i 9 timmar! Helt klart rekord i bilkorning for lilla Em. Var dock inte sa jobbigt da man stannar hela tiden for att ta kort och titta pa utsikten. Men kan saga att jag somnade som en stock pa soffan tillbaka i Melbourne.
Och. Sahar tva timmar innan avfard impulshandlade jag tva klanningar for 20 dollar!! Halla liksom, det ar nastan gratis! 60 kronor vardera, da var man ju bara tvungen! Fragan ar bara hur jag ska lyckas fa med mig mitt 7kilos bagage (som numera ar upp emot 10) pa flyget med kinkiga tiger airways. We´ll see.
Out to the out back. Kommer antagligen vara svar att na tom den 4e da jag flyger vidare till Adeleide.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela