stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

NZ

Publicerad 2010-01-06 01:35:21 i Allmänt,

Tiden har tickat och tickat och tickat. Och nu är det äntligen dags! Eller, bara en natt kvar åtminstone innan vi lyfter mot ännu sydligare bredd grader. Mot Nya Zeeland med fullspäckat schema. Känns som att alla mina barndomsdrömmar kommer gå i uppfyllelse på bara två veckor.

Ems barndomsdrömmar
  • Åka till NZ - check
  • Åka till Aussie - check
  • Simma med delfiner - check, dag 2 i aokora 3 timmars snorkel och sim med sötnosarna
  • Hoppa fallskärm - check, dag 4 el 5 i Queenstown, 12000 feet
  • Hoppa Bungy jump - kanske, dag 4 el 5 efter eller innan fallskärmen :S 134m, näst högst i världen =)
Kommer kännas tomt efteråt. Kommer jag inte ha några drömmar kvar efter det? :S
  1. Så i morgon alltså, take off till NZ (10 dagar på södra ön, 4 på norra) - Mission: Köra på fel sida av vägen, inte krocka vår hyrbil, leva livet!
  2. Tre dagar i Blue Mountains, Sydney - Mission: Hiking så mycket vi orkar!
  3. Fem dagar i Sydney - Mission: Fira Australia day med att slå världsrekord i connectade flipflops i Bondi beach, gå på operan och spendera så lite pengar som möjligt
  4. Tre dagar i Melbourne - Mission: Great Ocean Road och förhoppningsvis Philip Island, stadsvandring
  5. Tre dagar i Ayers Rock, Uluru - Mission: Climb Ayers rock (kan bli svårt då det är förbjudet), campa, hika och leva vildmarksliv.
  6. Två dagar i Alice Spring - Mission: Fördriva tid till nästa flyg till Adelaide går.
  7. Tre dagar i Adelaide - Mission: Ingen aning, vad gör man där!?
  8. 7 Feb, tillbaka till Brisbane - Mission: Hitta ett nytt hem
Jag kommer ju såklart uppdatera så mycket jag kan till mina trogna läsare. Fotona kommer sannolikt i efterhand. Och nu, för att fördriva tid tills i morgon sa jag volontära för en miljöorganisation på Sunset Sounds Festival. Fri biljett, fritt nöje!
Chip!

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2010-01-06 09:02:51

Aah, jag vill följa med på allt utom självmordsförsöken!! (bungy jump och fallskärm)

Postat av: Linda

Publicerad 2010-01-06 10:46:14

Hoppar du bungyjump, så hoppar jag, eller kanske inte ;)

Postat av: pege

Publicerad 2010-01-06 13:25:16

Lycklig resa! Och du måste berätta hur det är i Queenstown och Milford Sound. Jag flyger ju mellan där i min simulator och det ser så otroligt vackert ut i den så det måste vara sagolikt i verkligheten.

Ha det gott!

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-01-09 22:17:53

Nu när man inte längre är med på allt som händer där nere får det bli dags att följa din blogg =) Stora kramar emelie, och ha det jättebra på resorna! Vi hörs

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela