stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

THE LAST DAYS

Publicerad 2010-01-25 12:29:52 i Allmänt,

Forsta dagarna i Sydney har forflutit ganska bra. Borjade kvall ett med utgang som borjade riktigt bra men slutade i allergichock for mig (dumma dumma tillsatser!), forlust av Teresa (hittade henne senare) och forlust av Vanessa (gick vilse utanfor huset). Nu later detta ju varre an det var marker jag. Vi hade en bra kvall de forsta tre timmarna, riktigt bra!
Dag tva var vi alla trotta. Teresa lite for trorr. Men jag och Vanessa promenerade till en marknad som inte existerade pa sondagar. Hamnade dock pa en mkt trevlig gata (oxford street) med mycket trevlig shopping och mkt god yoghurt. Darefter vaknade Teresa till liv och vi spatserade till Opera house och Harbour Bridge for att knappa de obligatoriska fotografierna. Spenderade ocksa nan timma pa Bondi beach tills dess att den stralande solen forbyttes i en ordentlig storm pa bara nagra minuter och sanden piskade sa hart pa benen att vi var tvugna o kopa glass istallet.
Dag tre, som ar nu har vi vandrat runt pa China market, atit Kina mat, kinesiska kakor, vandrat runt i hela stan tror jag, cruisat med den kommunala farjan som billig sightsing eftersom att vi utgor kombinationen backpackerOCHstudent och darmed maste leva billigt. Vanessa och Teresa har gatt ut for en andra vanda pa stan, medans jag sjalv bestamde mig for att spara mig till morgondagen, AUSTRALIA DAY da vi ska skriva historia! (Eller jag atminstonde ska da de andra kommer vara alltfor bakis). Galler att vara smart!

Kommentarer

Postat av: Mqe

Publicerad 2010-01-25 14:16:41

Stackars lilla Ems, allergichock!! Vadan detta??

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-25 19:20:13

Ja dom behöver ju inte ta det där med att torka ut sååå allvarligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela