stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

DU GAMLA DU FRIA

Publicerad 2010-06-06 00:19:37 i Allmänt,

Så.
Hip hip hurra för Sverige på Sveriges nationaldag. Här i Brisbane kan jag fira hejvilt utan att bli kallad rasist. Känns ju ganska bra. Så idag, efter gym och plugg ska jag laga köttbullar och potatis till mina kära vänner.
'
Vad som mer står på schemat är att den yngsta tjejen (Jessica) som någonsin seglat runt jorden kommer hem till sunshine coast under dagen.
Jessica Watson ... homeward bound to Mooloolaba.
http://www.brisbanetimes.com.au/queensland/queensland-day-homecoming-for-inspirational-teen-jessica-20100605-xlnm.html
Ganska kul att det blivit så stort med tanke på hur alla klankade ner på henne från början (Och med tanke på att efter sin fösta km kraschade hon in i något och fick börja om). Ingen trodde på henne. Nu älskar alla henne. Det är som sport! i. Det är DU om du misslyckas. Det är VI om du lyckas.
'
Nu är det dags för mig att jogga ut i spåret igen. Hade vilodag igår. Men dagen innan dess såg det ut såhär:
Mål: 7km på 40min
Insats
: 7 km på 36min

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela