stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

HIPP HIPP HURRA SVERIGE!

Publicerad 2010-06-07 02:15:03 i Allmänt,

Då har sveriges nationaldag firats med köttbullar och lingonsylt i goda vänners sällskap. Såg ut såhär:
Beau (au) klädd i blått och gult hjälper mig o göra köttbullar.
Alla till bords; Molly (irland), Kris (au), Roisin (irland), Ned (frankrike), Karsten (Tyskland), Nathan (au), Jag, Beau (au).
Äkta svensk husmanskost
Glögg, saltlakrits, singoalla och äppelpaj med vaniljsås till efterätt. (Kunde inte motstå att köpa glödd när vi såg att de hade det på ikea!)
Så. Heja sverige!
'
För övrigt så har jag insett att springa på ett löpband är inte lika med att springa ute. Behöver öva en hel del i det riktiga spåret om jag ska köra detta lopp med flaggan i topp.
'
Dagens träning:
Mål: 10km på 55-57min
Insats: 10km på 62min (=kasst)
Nu blir det hårdträning för o komma i fatt här!
'
(För övrigt så tycker jag att ni är dåliga på att kommentera igen! ;) )

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2010-06-07 07:24:40

Det var mer firande av den svenska nationaldagen än vad jag lyckades se här i Gbg, dock skulle vi ha Gbgs största vattenkrig genom tiderna här, 19000 anmälda.... haha, 100 kom.......

Postat av: Pege

Publicerad 2010-06-07 21:45:49

Jamen jag måste ju också få lite tid att äta.

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-06-08 21:34:45

Åh, jag borde vart med! Hoppas det blev lika lyckat som sist köttbullar rullades i St Lucia!

Postat av: em

Publicerad 2010-06-09 00:00:17

Oja daniel, de var helt fantastiska=) (Hade dock mer julkänsla denna gån gen än förra haha)!

Postat av: Daniel

Publicerad 2010-06-09 00:44:00

Haha :) Ja julen kändes ganska främmande när vi satt där vid vattnet kl 00:30 i t-shirt och shorts.... Nostalgi..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela