stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

THE STORY ABOUT THE CHIMNEY WIPER

Publicerad 2010-06-11 01:08:56 i Allmänt,

Nu 17 är det kallt!
Sitter här och öser i mig varmt kaffe och blåser varmluft på mina kalla fingrar med jämna mellanrum. Jag vill inte jag vill inte jag vill inte gå ut! (Har visserligen redan varit ute o sprungit). Men jag vill inte gå ut igen! Måste dock ta mig till biblioteket för en studie session med min vän Jake.
För övrigt. Satt och berättade för Kris igår att alla svenskar inte alls är blonda och att jag faktiskt är den enda i min familj som är blond (svårt för australiensare att förstå). Men att pappa nog ändå är min pappa eftersom att mamma har sagt att sotaren var kort och mörkhårig. Visste dock inte vad sotare hette på engelska utan var tvungen o förklara.
(Jag)   - You know, the thing on the roof where all the smoke comes out from when heating up the house. The guy who cleanes it a few times a year...
(Kris)   -Oh, wow, you actually mean a chimney wiper! That is SO EXOTIC! I can't believe you have that!
'
Seriöst. Jag skulle dö för att ha en skorsten här just nu! Så himla exotiskt är det inte. Det är ju bara normalt!! (Exotiskt är att ha mango- och avokado träd i sin trädgård. Inte en sotare som kommer en gång om året och städar ur skorstenen!)

Kommentarer

Postat av: Pege

Publicerad 2010-06-14 10:21:48

Finns det skator där? Vrider dom huvet åt andra hållet. Skrattar dom baklänges?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela