stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

ASHES

Publicerad 2010-11-25 23:44:32 i Allmänt,

Igår tog jag en dag off work. 
Inte trodde jag att cricket skulle vara anledningen till det. Men det var det!
Igår var det nämligen kick off (kanske man inte säger i cricket men ändå) för den första delen av den första test matchen mellan Australien och England som spelas vart annat år. Vart fjärde i Australien. Så ni kan ju tänka er hur stort det är för alla cricket fans här. (Typ lika stort som fotboll är hemma). Och i princip omöjligt att få en biljett! Men umgås man en heeel del med någon som råkar spela cricket på ganska hög nivå har man inget val. Då får man en biljett oavsett om man vill eller inte!
Så här sitter vi nu, laddade och redo för 7 timmars cricket på the Gaba. (Nämnas skall att en testmatch varar i 5 dagar, runt 7 timmar varje dag) OCH att i the Ashes så spelas inte mindre än 5 testmatcher. Så men lite snabb huvudräkning så spelas totalt 25 dagar av cricket och 25*7 kan jag inte ta i huvet så det får ni räkna ut själva :p
Eventuellt var jag enda tjejen av de 45 000 som ryms på the Gaba. (Cricket är ganska mkt en mans sport). Åtminstone var det jag, tillsammans med Kris och nio av hans cricketers innan Silje kom in på en dubbelbokad biljett för att hålla mig sällskap.
Satt bakom the Fanatics (australian supporters) gjorde vi så hade ni haft Tvn på där hemma så hade ni nog sett mig på tv haha=)
Ibland (ganska ofta) är cricket ganska trist att titta på så publiken måste roa sig med annat. Det kan vara allt ifrån att en supporter klär av sig naken och försöker springa ett varv runt planen till att bygga ormar av tomma ölmuggar, av vilket det senare alternativet sker på denna bild...
Oavsett vilket så är det inte speciellt uppskattat av konstapel blå.
Kanske ska kasta upp en bild på själva matchen med. I timmarna 6.5 var det England som "batted" och samlade ihop 250 runs. Australien hade spelat ut alla batsmen ca 20 min innan slutet och hann samla ihop 25 runs. Så ställningen just nu är 24-250 till Australien och enligt Kris så är det otrooooligt bra och just nu är det vääääldigt spännande!
Vi får väl se hur matchen slutar måndag nästa vecka :)
'
Nu ska jag bege mig in till sista dagen på jobbet =(((( VEMOD. Är såklart glad att exjobbet är färdigt men om färdigt exjobb innebär att hemfärden är nära så vill jag exjobba för alltid!! *snyft*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela