stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

HERE COMES THAT TRAIN AGAIN...

Publicerad 2010-11-09 23:29:11 i Allmänt,

Igår halvvägs genom beach volley bollen så bestämde sig vädergudarna för att tvärvända från strålande solsken till ösregn inom loppet av 5 sek. Alla sprang runt som yra höns i två minuter och letade skydd under palmträd och smarta folks paraplyer (jag tex ;) ). Så istället för volley boll begav vi oss till Toowoong och åt sushi train. Helt otroligt att jag aldrig gjort det innan, det är superkul! Så nu ska jag bygga ett eget sushi train är tanken...
'
Vad jag åxå märkte igår var att bäst före datumet på Jalna yoghurt (högt ärade Jalna yoghurt<3) nu är längre än min kvarvarande tid i Australien *storgråter förtvivlat* dels för att det innebär ingen mer Jalna yoghurt sale och dels för att det betyder att jag snart ska lämna detta underbara paradis.
'
Further updates: Utskick av Lena från klassen hemma: Chokladkväll 11 dec. Varpå Em skickar ett förtvivlat meddelande tillbaka och chokladkvällen med nuttisklassen hemma bytte datum till den 12e! Så det kommer vara en jetlagad Em som beger sig på chockladkväll 7h efter hemkomst till svea rike. (Familjen hata mig inte, resten av veckan ska jag umgås med er!!)
'
Och tillsist. Sitter i valet och kvalet med stora beslut som måste tagas. Tur att jag har vänner som kan besluta åt mig. Både Beau, James och Sophia har nu lagt sin röst på att jag ska komma tillbaka hit och doktorera. 3-0 so far!
(För jag har väl nämnt att min supervisor erbjudit mig en doktorstjänst? Pretty much NÄR jag vill och om VAD jag vill och hon har sagt att OM jag vill komma tillbaka så ska hon göra ALLT för att hjälpa mig att få alla stipendier som krävs). Japp. Enorm chans. Svårt beslut.
'
Lab meeting it is!

Kommentarer

Postat av: Mqe

Publicerad 2010-11-10 06:44:12

Lugn, vi tar VÄL hand om dej när du kommer hem.

Postat av: P

Publicerad 2010-11-10 14:56:09

3-0! Verkar vara en ganska ojämn match. Är det bara ett lag på planen?

Postat av: Sis

Publicerad 2010-11-10 18:34:59

Härmed ändrar jag resultatet till 3-1, tror även att MN kan bidra med 3-2, för att inte tala om LO and 3-3 it is!!!!!!!

Postat av: LINDA

Publicerad 2010-11-12 09:51:42

I agree with Sofie! =)

Postat av: LINDA

Publicerad 2010-11-12 09:53:38

Tror även att andra Linda röstar för att du kommer hem eller var det jag som var andra Linda och hon första :P Vi pratade iaf om dig igår, att det är helt sjukt att du har varit borta från Sverige i 1½ år...

Postat av: Sis

Publicerad 2010-11-14 22:50:39

Woho, då är det ju 4-3 till Sverige just nu! :-)

Postat av: em

Publicerad 2010-11-14 23:22:44

Fast fi, nu röstade ju du åt andra personer. Och ok, karsten, kris, luke, ross, lee och karrona har nu åxå röstat för. Och för att inte tala om mina supervisors=P

I slutändan är det nog ändå mitt beslut=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela