stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SPONTANITET

Publicerad 2010-11-14 23:13:18 i Allmänt,

Lördag morgon. West end market med Ross som jag inte träffat på så länge! Tillsammans strosade vi runt och provsmakade frukt och nötter och köpte en låda med 20 mangosar för 5 dollar. Därefter åkte vi hem till hans igenvuxna trädgård och åt........mangos....söta, söta, gyllengula mangoes. Yumy!!
Därefter. Hade inget att göra. Ringer Jade som säger att hon, Soph och resterande housemates ska göra en weekend trip till Noosa. Leaving within 30min. I'm in!
So Noosa det blev. Sol, bad, drinkar, pool, strand och fireshows på stranden.
Soph var helt nostalgisk av barndomsminnen. Det är så annorlunda när man jämför sådär. Jag menar. Hon växte upp i Noosa. Surfade på dagarna och lekte med eld på kvällarna. Själv gjorde jag snöänglar och satt framför brasan. Konstigt hur ens vägar kan korsas sådär och hur mkt man kan få ut av det.
'
Hur som helst. En lyckad weekend blev det till slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela