stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

VAD ÄR VÄL EN BAL PÅ SLOTTET..?

Publicerad 2010-10-30 08:18:14 i Allmänt,

Så igår var SBMS (School of bio medical science) spring carneval ball. Ett tillfälle att klä upp sig istället för att se varandra springa runt på lab i joggingskor och ponny tails. Och det är ju alltid trevligt...
Balen var på/i Costume house vid Riverside. En lokal i city med ganska imponerande utsikt.
Och jag antar att ni vill se hur fina vi var..?
Cocktail theme for girls. LUCKILY! Hade det vart formella långa dresser hade man ju suttit aningen i klistret...
Jag och James (PhD student i min labbgrupp) till bords drickandes mängder av vin.
Dekorationer till bords. Phil, min desk neighbours i "the honours room"
Och huh... Jag antar att på en riktig ball så ska man väl ha en dejt? So here we are...
Moritz's labgrupp (i alla fall ena halvan) Emily (au), Carlie (au), James (au), Karrona (au), Moi och Lee (UK)
Classy...
Och kvällen slutade här.
(inte riktigt)
En vända på Friday's. Gratis drinkar natten lång och en bal avtickad från helgens festande. Lika bra att vänja sig vid formella event. Jag menar. En dag. Är det jag som är professor så detta kommer bli en vardag för moi. Mohaha!
'
Nu är det dags att klä ner sig. Vänta. Sa jag ner?
Ut. Är en bättre beskrivning. Det råkar ju vara halloween och min kostym kommer bli awesom! Eller så awesome någonting kan bli utan planering. Men bilderna vill ni inte missa. DET kan jag lova!
(cliffhanger)

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2010-10-30 09:33:52

Jag trodde det var förra helgen ni skulle fira halloween, så jag ser fram emot bilderna iom att jag tänkte sno din idé till nästa helg ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela