stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SINGING "springing" IN THE RAIN

Publicerad 2010-10-03 03:24:56 i Allmänt,

Vaknar upp klockan åtta denna söndagsmorgon till fågelkvitter. Och eftersom att jag (hör och häpna) inte hade någonting alls planerat och kände ett fruktansvärt sug efter en löptur, hällde jag i mig ett glas mjölk och tuggade i mig en banan. På med skorna, ipod redo. Öppnar dörren och......och...........ÖSREGN!
Stirrar argt på regnet som försöker förstöra mina planer (som jag inte hade från början). Nää! Tänkte jag argt. In i köket. Slår in min fina gröna glänsande ipod i gladwrap. Regnet ska INTE få förstöra de planer jag inte hade. Beger mig ut i regn och rusk. Springer och springer och springer och.....
Över greenbridge till dutton park. Hela vägen in till southbank. Över queen victoria bridge till city. Coronation drive hela vägen till toowong och sir fred tillbaka in till st lucia. MED regnet piskande i ansiktet och fötterna blöta som tvättsvampar. Har man bestämt sig så har man!
När jag slutligen, 12.6km och en timma senare når sista gatan som leder till mitt hus. Då slutar det regna. Och solen tittar fram.
Tack väder gudar!
Jag älskar er med *ironi*
Ems längsta springtur på länge 12.6k.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela