stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SKRÄCKENS HUS

Publicerad 2010-10-31 07:00:35 i Allmänt,

Så man går från bal på slotten ena kvällen - till en natt i skräckens hus. Är det Halloween så är det.
Här gör vi oss i ordning hemma hos Karsten efter en mycket lyckat BBQ under eftermiddagssolen.
Och fattiga studenter som vi alla är beslöt vi oss för att ta public transport till festen. I väntan på bussen... (som mot förmodan stannade och plockade upp oss)
Promenaden till festen var minst sagt läskig...
Här är vi alla samlade utanför skräckens hus. (En fest som för övrigt hade den bästa dekorationen i världshistoirens alla fester).
Dags att kliva in...
Inte alla festers toalett förtjänar att vara med på bild. Men denna gör!
Jag tar mig en liten promenad med.....thing..?...
Om ni inte har fattat det hittills så är jag en voodoo docka. Men inte vilken som helst...utan "The ex-boyfriend voodoo-doll".
Mumiens återkomst...
The man in the mirror...
From classy to trashy...
Och så var ännu en skrämmande....kul kväll över och häxbålen slut.
(Oh, faktiskt var detta det första halloween-partyt jag vart på där ingen vart utklädd till häxa) = bra fantasi?!
'
Solen skiner. Fåglarna kvittrar (skriker) . Jag är trött. Och i valet och kvalet angående vad jag ska göra med resterade eftermiddag. Har just storstädat mitt rum eftersom att grannarnas dammsugare var på besök i vårt hus (man får passa på). Och här sitter jag nu och andas ren luft och känner att jag bör skriva på min artikel. Samtidigt. Som sagt. Så skiner solen och soffan på balkongen lockar nåt enormt. Vilket min bok åxå gör...
Hmm.
Kanske singlar slant om att.

Kommentarer

Postat av: Pege

Publicerad 2010-11-02 19:27:35

Jomen jag har ju inte hunnit med. Visst det var en häftig utstyrsel. Förrädiskt vitt liksom. Ni verkar ha mycket roligare där borta än ungdomar här fast jag vet ju inte längre. Mitt påstående innehåller ingen evidens kanske.

Postat av: Roisin

Publicerad 2010-11-02 23:47:07

aweSOME costume my love :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela