stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

CHARMEN MED ATT HA EN GAMMAL TELEFON

Publicerad 2010-09-19 06:55:24 i Allmänt,

Ja. Det finns faktiskt en speciell charm med att ha en gammal oldie till telefon.
I fredags hade jag lunch med Mic, en gammal vän från första terminen här i Australien. Vi satt ned i det gröna gräset (som jag inte är allergisk mot i Australien! =D) i the great court. Efteråt tänkte vi att det nog skulle funka för han att smuggla in mig på gymet så vi sprang hem till hans hus för att byta om, tog bilen till gymet (för australiensare är lata) och gymmade. För första gången på över en månad *lycka*. Eftersom Mic skulle till Melbourne efteråt gick han hem innan mig. 2 timmar innan hans flyg gick upptäckte jag till min förtvivlan att min telefon var borta.
"Åh nej, inte min underbara 7 år gamla Nokia som min ömma fader gav mig" gick tankarna *ironi*. Sprang tillbaka till Mics hus, knackade förtvivlat på dörren. Ingen hemma. Jaja. Får väl klara mig utan telefon en vecka då tills han kommer tillbaka, fullt övertygad om att den måste trillat ut i hans rum.
'
Lunkar hem. Ber Silje (min norska housemate) att ringa min telefon.
- I think Karsten has it. I just read that on facebook.
'
Så vad lärde vi oss utan denna kortversion av försvunnen telefon. Jo. Om man har en tillräckligt gammal och omplåstrad (litterärt omplåstrad med silvertejp) telefon. Då har man ingenting att förlora eftersom att ingen vill stjäla den. Skulle man tappa den i vattnet eller råka ha sönder den har man ändå inte förlorat sålika mkt (som min kompis Ross gjorde som tappade sin iphone i kontaminerat vatten samma dag).
Slutsats: Ha aldrig en telefon som är nyare än 5 år och som inte är omplåstrad med silvertejp!

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2010-09-19 13:01:53

Ingår kriteriet att man ska kunna ringa från den?? För min fyller snart 3 år och börjar ge upp på den punkten....

Postat av: Pege

Publicerad 2010-09-19 13:36:32

Men det förtar väl inte det faktium att du faktiskt slarvat bort din telefon, slarvmaja!! :))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela