stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

MALAYSIA IN PICTURES

Publicerad 2010-09-08 11:57:21 i Allmänt,

Först ut: Malaysia
Efter åtta långa timmar på flyget och 5 timmars lång väntan på bussresan som varade i åtta timmar var det bara 5 timmars väntan på färjan (= fiskebåten) som bara tog en timma. Sedan var jag där. På Perhentian Island i Malaysia.
Sjukt liten strand. Vid första åsyn (och det faktum att ALLA reste som nyförälskade par på smekmånad) trodde jag att jag skulle bli uttråkad ganska fort.
Men ack så fel man kan ha...
På kvällarna levde ön upp! Fireshows och underbara människor (och inte riktigt alla var på kärlekssemester)
Här är vi fem som reste på egen hand. Black tip. Oavsett vilken kväll i veckan det var så såg det ut såhär.
På morgnarna var det mest bara jag som var uppe. Men vad gör det när det är så här vackert!?
Island time...
MEN. Trots island time får vi ju inte glömma varför jag var där! VISUMANSÖKNING på detta underbara internatcafé i det vilda! Och vägen gick det ju!
Fram tills dess spenderade jag 5 dagar på denna soliga, lilla ö. Utan tvål. Utan toapapper. Utan lyx...
...tillsammans med Brett "the bucket" från Aussie och Saphy som inte kunde prata ett ord engelska.
...och tillsammans med detta till synes suddiga gäng från England.
Till Em's enorma förtjusning hittades denna skvallerblaska på en av restaurangerna. Daterad februari 2010. (Kan inte förstå hur dåliga ni folk där hemma vart på att förse mig med saker som detta!) Ensamma-mamma-helens 20 år ynger pojkvän oscar har vart otrogen! Hallå!? Uppdatera mig om sånna världsnyheter!
(Kan hända jag är smått ironisk men ni ska veta att min lycka var sann då jag fann denna tidning)
Sedan gick solen ner över ön.
Sedan lämnade vi ön. Jag, Brett och Frenchie.
Väl på fastlandet väntade vi på bussen till Terranganu förgäves.
- Bus leaves now. Hurry! Over there! Go go GOOOO! No bus. Stay. No bus today. Tomorrow. Bus goes now! Go! Stay! Go! Stay! Gooooo! Etc.
Så baserat på detta tog vi det mycket oklokt kloka beslut att hoppa in i denna minivan med platta hjul, ingen AC, inga bälten, en gammal, blind chaufför som inte kunde läsa vägskyltar och en miniTV med Malaysian idol som på dubbla tiden och till dubbla priset tog oss till Terangganu. Som hittat!
I Terangganu hittade vi den är vackra Moskén där vi ville gå in...
...men det kunde vi inte!
Och snipp snapp snut så var den sagan slut!
'
Eller. Vi gör ett stop här nu så får ni roa er med dessa bilder innan Vietnam-bilderna följer. Malaysia kan bli avbockat från min reselista till alla världens länder. Perhentian var mysigt. Men utan att vara negativ eller något. Hit åker jag nog aldrig tillbaka. Världen har mer att erbjuda!
(såsom Vietnam) (cliffhanger!)

Kommentarer

Postat av: Mqe

Publicerad 2010-09-08 13:30:24

Blandad kompott, men mest fina bilder.Du har väl snart upplevt det mesta.

Postat av: Pege

Publicerad 2010-09-08 19:57:01

Stiliga bilder. Att du orkar flänga omkring så där!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela