stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

TGIF

Publicerad 2010-09-17 04:46:42 i Allmänt,

Jaha. Da var det helg igen. TGIF som min gamla engelska larare brukade saga varje fredag da hon hade min gamla hogstadieklass. TGIF sa jag slipper se er pa en vecka. Avskyn var dock omsesidig da denna hemska engelska larare skramde hela klassen sa att ingen ville prata engelska langre.
Never say anything wrong cause IF you do, you'll get punished in front of the entire class.
Ingen ville ju get punished sa vi alla sag ner i vara bocker och foredrog tystnaden framfor ett eventuellt inkorrekt uttalat ord (och lyssnade till hennes alla misstag utan att kommentera).
'
Inte trodde jag da att jag nu, 5 ar senare, skulle bada dromma och tanka pa engelska. Om det finns en hamnd sa ar den banne mig ljuuuuv! Hohoho.
'
Som sagt. Jag tackar gud for att det ar fredag for det betyder tva dagars sleep in, solsken och frihet pa hog niva. Heldags utflykt till gold coast med Sophia i morgon. Battra pa brannan och leka pa stranden blir man nog aldrig for gammal for.
'
Forresten. TGIF = Thanks God it's Friday for er som inte visste. Men det gjorde ni val...

Kommentarer

Postat av: Sis

Publicerad 2010-09-17 08:56:39

Vad har solen gjort med dig? Mattekunskaperna har sinat, det är ju definitivt mer än 5 år sedan du slutade högstadiet..... Och så har du blivit troende också?!

Postat av: Judit

Publicerad 2010-09-17 10:32:10

Vart var jag på fredags eftermiddagarna?

Hon verkar inte gett samma men hos mig :p

Postat av: em

Publicerad 2010-09-17 13:01:43

så för att reda ut alla konstigheter: ett, jag kan räkna men jag menade gymnasiet! två, judit, det förklarar varför hon inte hade samma påverkan på dig.=)

gymnasiet, inte högstadiet!

Postat av: Linda

Publicerad 2010-09-17 19:03:35

Hoppas du får en toppenbra helg! =)

Postat av: Judit

Publicerad 2010-09-18 10:56:03

åh vad skönt. tyckte inte catharina var sååå hemsk :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela