stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

BILDBEVIS 2

Publicerad 2010-09-14 00:19:52 i Allmänt,

O jösses vad långsam jag vart med att uppdatera bloggen. Har vart full rulle med att träffa alla, sova i kapp och komma tillbaka till jobbet (man vänjer sig fort vid att vara ledig men inte tvärt om).
Hur som helst, här kommer berättelsen om Vietnam.
Börjar med att ta ut några miljoner från banken och känner mig rikast i världen. "If I was a rish girl, nanananananananananananananananananana, if I got all the money in the world..."

På gatan där vi bor. Ett av Saigons finare hotel, 15USD per natt (för båda). Ja tack!
På en tur till Cu chi tunnlarna, kvarvaran av vietnamvåret stannar vi till på ett tempel och hälsar på Buddah, coolaste mannen i världen!
Vi blir också stoppade här och var för försäljare. Gaaahhhh! TOY TOY TOY (=leave me alone på vietnamesiska) och mest användbara frasen i detta land.
Ingången till tunnlarna :S Klaustrofobi?
En av tunnlarna har gjorts större för tjocka västländare och turister. Här är jag i en av dem. Det är kolsvart och trångt och obehagligt så jag tackar gudarna att jag inte var född i Vietnam under kriget. Hua!
Nästa dag tog vi en tur på Mekong Delta som var en otroligt vietnamesisk sak att göra. Så vackert!
Karsten på Delta. (Alla foton på mig gick förlorade i stölden =(( )
Sötaste tösen!
En ganska lugn dag i Saigons trafik.
Då ska vi se. Här ska vi gå över gatan ja... Hmm, att korsa gatorna i saigon borde klassas som självmordsförsök.
Och så gick vi på water puppet show. Vi fattade ju ingenting såklart, men det var kul ändå=)
Njaaaa, skulle nog inte vilja vara sparky (elektriker) i Saigon...
Marknad
De fraktar ALLT på cyklar och scotrar och de menar jag allt från is till grisar.
Ja. Ni har ju hört mestadels av historierna om hur vi adaptade kokosnötreligionen, hur jag fick graviditetspiller för min mage och hur vi lyckades sova 4 nätter på stinkande och skumpiga nattbussar. Här sitter Karsten på Saigons välutrustade polisstation och fyller i en rapport om sin stulna kamera och stulna pass som de fullständigt kommer skita i. Trots incidenter och sjukdomar - Vietnam är fantastiskt! Verkligen värt att besöka. Och åka tillbaka till. (Har ju hela norra Vietnam kvar att utforska!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela