stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

NU FÅR DET VARA NOG!

Publicerad 2011-02-20 10:05:44 i Allmänt,

Sjuk en vecka med 39.5, frisk en vecka. SJUK IGEN! Grrrrr! Legat två dagar platt på min madrass på golvet med 39.5. (Note: Idag var det -20.8 när jag steg upp, 60 graders skillnad på ute temperaturen och min kroppstemp..brrr) Hur seom helst. Tycker banne mig att det räcker nu! Så igår kväll intalade jag mig själv med positiv energi att i morgon när jag vaknar så ska jag vara frisk. Därmed gick jag från 39.5 till 36.7. Hur underskattad är inte tankekraften!?
'
Nu är det tio dagar kvar till Afrika. Det mesta är klart. Har fixat lite presenter till min värdfamilj i Tanzania som består av en kvinna och hennes hembiträde. Hon pratar engelska och bor i en tvåa. Det är allt jag vet. Så fort jag piggnar till lite mer så ska jag även fixa lite små presenter till barnen. Om någon har förslag så ge mig gärna!! Det jag tänkt på är leksaker i form av kritor, ballonger, studsbollar och klistermärken, eftersom att det är viktigt att inte stjälpa. 
'
Trots att jag fortfarande springer runt och feber yrar lite så ska jag idag på ett informationsmöte för eventuellt sommarjobb. Har lite smågrejer på gång runt om i världen, men detta är det jag främst vill ha så nu håller ni tummarna hoppas jag!
'
Dessutom, for further updates:
Jag har mitt under temperaturstigningarna fyllt 24, skickat in ansökan om examensbevis samt ansökt om att få ansöka till stipendier för en doktorand tjänst. Inte fullt så illa får man väl säga!

Kommentarer

Postat av: Pege

Publicerad 2011-02-28 21:40:36

Nämen, så det blir doktor av dig me! Illa med sjukdomen men du piggnar ju till som vanligt när du bestämmer dig för det. Ta med ett munspel också. Det ska man inte underskatta och det ska man ha i Afrikat. Om inte för annat så kan man kasta det på ormarna, det e ju mycke slinger där....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela