stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

PLANNING

Publicerad 2011-02-02 09:04:39 i Allmänt,

Jag är verkligen inte snabb på att uppdatera. Mycket av tiden går åt att söka jobb plus förbereda Afrika.
Har nu tagit alla vacciner som behövs (och det är inte få vill jag lova). Får man göra lite anti reklam på sin blogg förresten? Om jag viskar??
GÅ ALDRIG TILL SVEA VACCIN I VÄLLINGBY
Hrmm... De är helt enkelt värdelösa.
För övrigt så är allting bokat och klart. Utom flyget mellan någonstans och Sydafrika. Har fortfarande inte helt bestäm mig för vad jag ska göra med min fria vecka. Hade helst av allt velat bestiga Kilimanjaro men har inte tillräckligt med tid. Så tänkte eventuellt bara spendera den på Zanzibar eftersom att det ligger så nära och bra till. Annars hade jag inte haft något emot att besöka Nairobi eftersom att jag har vänner där. Men det kaaaan bli för dyrt! Grrr. Dumma pengar som styr hela tiden!
'
Ja. Jag antar att bloggen får vara lite tråkig igen tills dess att nästa äventyr börjar. I morgon styr jag kosan mot Gbg och syster yster. Inte fullt lika avancerat som Afrika drömmen, men ska bli sjukt kul ändå såklart!
'
För övrigt går mina tankar återigen till vännerna i Australien (speciellt till de som bor i Carins) och som nu, efter översvämmningarna dessutom ska drabbas av en 5 gradig cyklon i natt. Evakuationerna är i full gång igen. Livet känns lite orättvist just nu. Dock får man väl ändå hålla med om att det är "bra" att de drabbar de positiva Australienarna som fortsätter kämpa, ta hand om varandra och vara glada och positiva fast deras hus faller i bitar, än oss sura och bittra svenskar som bara ska klaga på allt!
Tjoff!

Kommentarer

Postat av: Hello!

Publicerad 2011-02-02 10:22:35

Hoppas du vet att du är precis som en svensk som klagar på allt med vaccin, pengar och dåligt väder ;) Börja lev som du tycker alla ska vara först innan du klagar på alla i Sverige. Fast det kanske du gör ändå som den helsvenne du är... :P

Postat av: em

Publicerad 2011-02-03 14:15:44

hej hello, just av den anledningen jag gör något åt det. byter vaccinations enhet, uppfyller mina drömmar och flyttar utomlands. Resten kallas ironi. Nu slapp ju alla fall andra gå till samma vaccinations centre. Bra va!?

Postat av: Pege

Publicerad 2011-02-04 19:45:26

Vilken tur att man inte är svensk inuti alltså.

Postat av: Pege

Publicerad 2011-02-04 19:46:07

Vilken tur att man inte är svensk inuti alltså.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela