stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

NINAPENDA WASIMBA

Publicerad 2011-02-08 12:33:30 i Allmänt,

Nu är det bara några veckor kvar innan planet lyfter till Afrika. Nervös och exalterad!
Pluggar swahili varendaste dag och börjar kunna sätta ihop lite meningar.
NINAPENDA WASIMBA <3 (=I like lions)
Det är lika bra att vara förberedd men tanke på att folk (tydligen!?:S) inte är speciellt bra på engelska i Tanzania. Killen som jobbade med projektet innan mig fick hyra en tolk varje dag. Schysst med sällskap. Men dyrt. Säkert får jag göra det samma, men det är ju ändå bra om man kan grunderna så blir det åxå lättare att plocka upp fler ord!
'
Kwaheri, tutaonana kesho!
(=hejdå, vi ses senare)

Kommentarer

Postat av: Pege

Publicerad 2011-02-11 20:19:34

Jag lärde mig Swahili i söndagsskolan:

Bantu Bantse Bajeba

Bantu bantse Bajeba

Bantu bantse Bajeba

Jesu nani

Je mobongo naki toko

tra..lala..la osv

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela