stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

KALMARE STAD

Publicerad 2011-01-10 14:00:17 i Allmänt,

(Matar rådjuren på Landet hos moster Gitta)
(Besöker farmor i skogen, löser korsord, tittar på skidskytte och fikar)
'
(Promenad me Tina i Kalmars vinterlandskap)
'
Då sitter man åter igen på bussen. Swebus i riktning mot Uppsala. Delar med 5. Det är lagom! Temperaturen visar på 4 grader utomhus. Snön smälter bort och den eländiga vintertiden med snö, slask, smuts, is, benbrott och slisk gör sig påmind. Blä, vad jag avskyr detta!
'
Har tillbringat några fina dagar på landet i Skutaryd (Emmaboda) som ni kan se på bilderna. Så mkt snö att rådjuren behöver matas varje morgon, annars svälter de. Så mata gjorde vi gärna, speciellt när de posar så fint. Långpromenader me moster Gitta, underbart goda middagar och givande samtal. Sånt tycker jag om.  Har även gjort Emmaboda stad, Nybro torg, Bäckebo och Kalmar. Good days!
'
Farmor blev jätteglad när jag kom. Stannade hela dagen med henne i skogen och löste kalmarpostens korsord, tittade på skidskytte som hon tycker om och bredde mackor till henne innan jag gick=) Faster Irma var åxå där och vi pratade Australien och tittade på filmer.
'
Sen vart det en dag hos Tina i Kalmar, vilket alltid är lika skoj!
'
Och nu. I och med att jag avverkat ytterligare tre resevaccin på Kalmar lassarett och införskaffat myggnät för kommande nätter i Afrikas djungel, kan man väl säga att denna blogg får lånas ut till kommande Afrika tema. Hoppas ni ska tycka lika mkt om att läsa om det=)
Ikväll, när jag är framme ska jag boka flygbiljett!

Kommentarer

Postat av: Pege

Publicerad 2011-01-10 15:24:29

Ska bli spännande att se hur du hanterar Afrikat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela