stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

HOWTH

Publicerad 2011-06-02 12:49:47 i Allmänt,

Igår sysselsatte jag mig själv i några timmar på morgonen då Ro var iväg och jobbade. Innan hon började hann vi dock med en morgonpromenad runt hennes universitet (University Collage Dublin) som jag måste säga ar mkt fint. Det verkar som att alla universitet världen över har fattat detta med att löparspår, gröna ängar, tennisbanor, pooler etc etc som främjar fysisk aktivitet ska finnas på ett universitetsområde. Alla utom Stockholms universitet och KI då förståss...
'
När Ro väl kom hem igen åkte vi ut till den lilla fiskebyn Howth och vandrade runt Baily Lighthouse. Helt fantastiskt att ett sådant ställe kan ligga just vid utkanten av Dublin.
Jag och Ro på vandrigen runt Baily Lighthouse
The lighthouse itself.
'
På kvällen var vi ute med Ro's klasskompisar som alla just tagit ut sin examen på en irländsk pub. Trevlig stämning, men kanske inte jättekul för min del eftersom snacket enbart handlade om deras senaste tentor och examensarbeten. Kan af ticka av Irländsk pub från listan.
'
För tillfället sitter jag och är lite förtvivlad över att man inte får ha med sig väskor på bussen till Whitegate dit jag ska på lördag. Vet inte riktigt hur jag och min jätteväska ska ta oss till västra sidan. Ev får jag väl hyra en bil... Hmm.. Dåligt. Men det ska nog lösa sig på ett eller annat sätt!

Kommentarer

Postat av: Scott

Publicerad 2011-06-02 13:59:56

Brr, looks cold! Amazing scenery though.



And speak a proper language you crazy Swede!

Postat av: em

Publicerad 2011-06-02 22:44:28

appoloize scott, i didnt know if any english speaking people were still eading my blog. Ill do better next time! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela