stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

IRELAND

Publicerad 2011-05-24 19:24:00 i Allmänt,

Dags att börja förbereda inför nästa stora äventyr. Jag känner mig som världens mest upptagna person för tillfället. Har just återvänt till storstan efter att ha besökt lilla söta farmor i Bäckebo, moster i Emmaboda och syster och vänner i Götet. Nu blir det jobb i tre dagar för att tjäna in i princip lika mkt pengar som jag kommer tjäna under resten av sommaren på Irland. Men vad gör väl det. Ibland är upplevelser mer värt än pengar. Dock finns det ett orosmoln på himlen. Eller. Man kanske skulle säga askmoln från den dumma vulkanen på Island. Jag håller tummarna att askan ska ha blåst bort innan avfärd på Måndag. Enligt de senaste nyheterna är det inte helt osannolikt.
'
Jag har förberett mig genom att rota fram oömma kläder och uppdatera min obefintliga ridutrustning med två par ridbyxor och ett par ridskor. Mkt nöjd. Ska väl checka in online i dagarna och packa väskan.
'
I övrigt har jag vart extremt upptagen med att komplettera min ansökan till UQ. Om jag har glömt att nämna det som säkert många redan insett. Jag älskar Australien. Det är där och ingen annanstans jag vill bo just nu och min handledare har erbjudit mig en doktorand tjänst. Dock tog det Stockholms universitet 4 månader att producera ett pappersark med mitt examensbevis på. Så UQ har nu nekat min ansökan eftersom att den inte kom in i tid. TACK SÅ HEMSKT MKT SU! Och detta, efter att ha bifogat en ansökningsblankett om förtur. Jag är så upprörd att jag tror jag dör! Men. Skam den som ger sig. Min ansökan ska banne mig med nästa runda (1 augusti) och jag ska fira jul i Australien i år. Så är det bara!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-24 22:53:46

Kan du inte berätta mer om Irland?? (: har de nån hemsida??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela