stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

FROM BUSHFIRES TO FLOODING

Publicerad 2013-01-26 22:58:23 i Allmänt,

För en vecka sen var iskaffe, fläkt, ac och pool mina 4 basta vänner. Nu är det gummistövlarna, regnjackan och drybags som toppar listan! Cyclonen Oswald har svept in över Queensland och återigen har flera 100 människor förlorat sina hem. Brisbane är fortfarande lugnt men det har ösregnat konstant i 3 dagar och poolen har både fyllts till bristningsgränsen och svämmat över. Inte nog med det så är jag på G att bli sjuk (tack vare min jobbkompis som kom hem från Europa med influensan!) och sitter och dricker honungs/citron/vitlök/ingefärs/chia seeds te.
 
För övrigt sa var det igår Australia day. En mycket blöt sådan. Och jag firade med ett dopp i vår överfyllda pool innan det blev en IKEA tur med Martina och Greg som behövde fylla på sitt hus med bebisgrejer inför deras kommande bebis. Min australiensiska housemate skrattade nar jag sa att jag skulle till IKEA på Aussie day och sa att jag formodligen skulle vara ensam dar. Men tji fick han för det var så packat att vi knappt kunde hitta en parkering! Sa nu har jag inforskaffat en frash burk med lingonsylt och flädersaft. Fina grejer det!
(Ps, jag har inte ens hoppat ner i poolen än, regnade så mkt på vägen ner så håret ar alldeles blott!)
 
Tredje updaten. Jag har registrerat mig för ett Triatlon! Woot woot! Men 4 veckor till start (varav antagligen 2 med ösregn och förkylning) sa har jag två veckor på mig att lära mig simma! I samband med detta vill jag skälla lite på mina gamla gympalärare som bara lärde oss bröstsim när resten av världen lärde sig freestyle. Tack för den! Hur som helst ska det bli sjukt kul af och jag har redan hoppat i poolen ca 4 ggr. 
Första gången tänkte jag: O dear! 
Fjärde simmade jag 600m freestyle på 12 minuter. Kan meddela att det är inte vackert eller graciöst på något vis. Men det går! Jag kämpar vidare med att hålla mig flytande i översvämningar och på träningar.
 
Happy Australia day till alla!

Kommentarer

Postat av: pege

Publicerad 2013-01-27 13:02:20

12 min 600m, det är ju två min på 100. Hur bra som helst, ja jädrar.

Postat av: Sis

Publicerad 2013-01-28 08:21:11

Det var ju en bra tid! Men nu har du dessutom tid att språkgranska min artikel :-) Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela