stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

SNAKES ON A PLANE

Publicerad 2013-01-12 07:14:29 i Allmänt,

Vi har alla sett filmen, men att det kunde hända på riktigt kannske inte var så troligt... Tills detta planet lyfte från Sydney till papa new guinea och passagerare såg en orm fladdra omkring från ena motorn. Stackarn. I 6 timmar fladdrade han runt där och överlevde upp till 12 minusgrader. Kan inte ha vart skönt. Men trots allt ett billigt sätt att resa.
 
 http://upcoming.yahoo.com/event/10763197/NY/New-York-City/Qantas-Drama-Snake-On-A-Plane/New-Victory-Theater/
 
För övrigt kokar Australien vidare. Vart så varmt idag att jag till och med fick hitcha med Nina till Globe Trekker (5min promenad annars) för att hämta upp mina nya löpaskor. Och sedan dess liggat i skuggan i poolen, eller suttit 10 cm framför fläkten och druckit iskaffe. Tanken att gå på bio eller handla i väldigt långsamt tempo på Coles har åxå slagit mig med tanke på att de har aircon. Det är inte dödligt varmt än, men det är jag-orkar-inte-göra-nånting-förrän-klockan-7pm-varmt. 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-01-16 06:12:13

Skönt att det är kallt och snö i Sverige så man slipper värmen!;)

Postat av: Pege

Publicerad 2013-01-16 23:30:47

Dom sa att det börjad lukta pyton inne i planet, tror jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela