stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

RAIN RAIN RAIN....

Publicerad 2013-03-03 00:27:35 i Allmänt,

SO OVER THE RAIN!
Regn regn regn. Alla mina träningskläder är blöta och torkar aldrig. Inte ens någon ide att torka något för allt blir blött på en gång. Baksidan är övervuxen, poolen översvämmad och igår fick jag bygga ett drainings system för gången/garaget på baksidan av huset som hade fyllt upp med vatten ca 10cm. Värst av allt. Det går inte att träningscykla i detta väder! GRRRR! Det går inte att planera över huvud taget. 
Överbevuxen baksida.
 
Snart kommer Linda över med Tim med som ska bo här i en vecka, och vi ska bygga upp ett staket i ösregnet för denna rymnings benägna hund så han kan vara ute i trädgården när jag jobbar.
 
Har även haft besök av en tysk tjej jag jobbade på Irland med och hennes pojkvän. Tanken var att de skulle stanna en dag till och sedan åka norrut, men med tanke på att hela QLD är i översvämningsfas igen tog de ett tidigt flyg ner till Melbourne eftersom att det var det enda stället solen sken på. 
 
Har nyss vart ute på en 8kmare i ösregn eftersom jag inte kunde cykla i morse. Annabell o jag hade planerat en 80km cyklingtur som jag verkligen såg fram emot. Men vädergudarna ville tydligen inte att vi skulle cykla så långt. Så nu sitter jag här med mina recovery compressions och dricker kaffe på balkongen i väntan på Linda och Tim.
 
Nya modet?? Bring it to Sweden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela