stlucia.blogg.se

I started this blog when I first went on an exchange to Brisbane, Australia. During that experience, I discovered my love for culture, travelling and adventures. This blog has followed me since and been my forum for pictures and stories from Tanzania, South Africa, Ireland, Fiji, Malaysia, Singapore, Europe etc.

WEEKEND TIME

Publicerad 2013-10-01 13:05:50 i Allmänt,

Veckorna kommer och går och likaså gör mina tandläkarbesök. Idag har jag fått påbörja min fjärde dos av antibiotika. Detta elände verkar aldrig ta slut. Min fjärde stackars tand av visdom är det aldrig någon som får peta på!
 
Veckan som var bestod av en rad festligheter under helgen. Tex hade Nikki och Tracy från klubben en kombinerad inflyttnings-födelsedags firande på toppen av ett höghus. Såhär fina var vi då och alla fick skåla i champange utom jag eftersom min antibiotika inte tillåter detta (kanske är en bra ursäkt).
På lördagen flyttades festen från ett höghus till ett annat då riverfire avslutade en månads festligheter i Brisbane med ca 20min långt fyrverkeri från en av broarna.
Nu får jag väl erkänna att det inte är jag som knäppt denna bilden men såhär ser det ut stundvis. Man kan aldrig tröttna på raketer, speciellt inte när man ser dem från balkongen från våning 20 =)
 
Dagen därpå bar det av till the spit
blev en liten (yes, det var 34 grader försommarvärme och stekande sol) så liten, löp runda på stranden. Bästa med det är att man kan springa ut och doppa sig när man vill! 
Så helt klart en grym helg! Nästa kommer sannerligen inte att bli sämre för då ska det roadtrippas söderut då det i Aus är långhelg eftersom att 'australiens drottning' fyller år ca 4 ggr om året (alltid på måndagar) och då jobbar man inte. Bra mentalitet när de för en gångs skull gynnar en själv!
 
Läggdags på denna sidan jorden. Saknar alla därhemma!
(ps, ursäkta svenskan, får nog börja skriva på engelska igen men nu hade jag ju precis skypat med pappa och tyckte att svenskan satt ganska bra =))
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mqe

Publicerad 2013-10-01 14:27:12

Saknar dej också!

Postat av: Pege

Publicerad 2013-10-02 20:32:50

Har aldrig hört talas om nåt antibiotikum som inte skulle tåla sprit:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie

Flying high but staying grounded. Travelling, adventures, exploring and adrenaline is my life. I write about places most people want to visit but never do; and about my triathlon lifestyle. I live after: The distance between your dreams and reality is called action.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela